Niski pedał sprzęgła i nie można wbić biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzybek
    Ambiente
    • 2007
    • 103

    Niski pedał sprzęgła i nie można wbić biegu

    Zamieszczone przez WojtekB
    Dziękuję za odpowiedzi. Postaram się uzupełnić mój wcześniejszy opis.

    Samochód jest nowy (wersja marketingowa TwinPower). Odpalam go na benzynie i przełączam na gaz, gdy silnik nagrzeje się do 90 stopni C. Czasem odpalam w trybie automatycznym (gaz załącza się przy 40 km/h) jak silnik jest ciepły. Błąd, który wywołuje kontrolkę to: za uboga mieszanka (niestety nie znam numeru błędu). Co dziwne nie czuje negatywnych zmian w zachowaniu samochodu - na obu paliwach idzie jak po maśle. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że przy jeździe na Pb kontrolka nie gaśnie (paliwo Pb98 z Orlenu) - raz kontrolka zgasła w czasie jazdy na benzynie, ale wtedy jechała moja żona, więc najstarsi górale mogą tylko snuć domysły na temat przyczyn:-). Mam przebieg ok. 1200 km (z czego ok. 500 km przejechanych na benzynie).

    Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie?
    Mam samochód identyczny jak Twój. Dziwi mnie Twój sposób odpalania. Ja się do przełącznika w ogóle nie dotykam. Przecież to jest automat który ma to robić właśnie za Ciebie. U mnie wszystko dzieje się według instrukcji : Zapala na benzynie, przy około 30-40 stopni przechodzi na gaz. Kontrolka benzyny gaśnie, a ta od gazu przechodzi z żółtego migania na zielone. I wszystko jest ok, chodzi naprawdę super. Mam już przejechane 3500 km, od samego początku jeżdżę na gazie i przetestowałem wszystkie stacje pb w okolicy. Według mnie numer jeden to Statoil, a zaraz za nim Bp. Po 1500 km byłem na pierwszym przeglądzie instalacji /tak nakazuje instrukcja i gwarancja/ w Sinclanie w Zakręcie / zaraz za Miłosną/. Mają fajnego speca od gazu.
    Aha, ten pierwszy przegląd jest BEZPłATNY.[/quote]
    www.LeonClub.pl
  • Marcinisko
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 149

    #2
    Niski pedał sprzęgła i nie można wbić biegu

    W czasie jazdy w średnim korku biegi stopniowo coraz ciężej wchodziły. Doszło wreszcie do sytuacji, w ktorej nie można było wbić żadnego biegu. Lewarek można było przesunąć lewo - prawo. Po próbie ponownego wysprzęglenia zauważono, że pedał sprzęgła pozostał na dole - nie odbił do góry całkowicie. Podniesiono go stopą do góry i wysprzęglono dwa razy. Po tym zabiegu można było normalnie wbić biegi.
    Co to mogło być? Przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem. Klekot ma 175 000, jest po chipie. Nie zauważyłem wcześniej problemów ze zmianą biegów- no może poza jednym: po długiej jeździe, przy próbie wbicia wstecznego czasami cosik chrobneło :? Teraz to chyba jestem wyczulony, ale chyba ciężej wchodzą.
    Poradźcie proszę jak ugryźć temat?

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Niestety nie pomogę Ci z tym sprzęgłem ...

      Zamieszczone przez Marcinisko
      może poza jednym: po długiej jeździe, przy próbie wbicia wstecznego czasami cosik chrobneło
      U siebie to samo zauważyłem 120kkm , po prostu trzeba delikatnie i wolno wrzucać wsteczny ,pomaga
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        a trzymales noge w czasie tego korku dlugo na pedale sprzegła - jesli tak - uszczelnienia zapewne siadaja

        Komentarz

        • Tytus
          Drive
          • 2005
          • 93

          #5
          Re: Niski pedał sprzęgła i nie można wbić biegu

          Zamieszczone przez Marcinisko
          W czasie jazdy w średnim korku biegi stopniowo coraz ciężej wchodziły. Doszło wreszcie do sytuacji, w ktorej nie można było wbić żadnego biegu. Lewarek można było przesunąć lewo - prawo. Po próbie ponownego wysprzęglenia zauważono, że pedał sprzęgła pozostał na dole - nie odbił do góry całkowicie. Podniesiono go stopą do góry i wysprzęglono dwa razy. Po tym zabiegu można było normalnie wbić biegi.
          Co to mogło być? Przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem. Klekot ma 175 000, jest po chipie. Nie zauważyłem wcześniej problemów ze zmianą biegów- no może poza jednym: po długiej jeździe, przy próbie wbicia wstecznego czasami cosik chrobneło :? Teraz to chyba jestem wyczulony, ale chyba ciężej wchodzą.
          Poradźcie proszę jak ugryźć temat?
          miałem to samo i to po kilkunastu kkm, na autostradzie, wg serwisu było to chwilowe zapowietrzenie układu

          pomogło wyłącznie i włączenie silnika i dwukrotne naciśnięcie pedału po jego odciągnięciu stopą...

          Komentarz

          • rafalus
            L&K
            • 2005
            • 1140
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Znajomy podobnie mial w Volvo . Na zimno bylo ok . W korku jak sie podjezdzalo na swiatłach biegi wchodziły raczej slabo a jak dlugo trzyma sie noge na sprzegle to pedał robił sie miekki i wpadał.
            Jak sie troche odczekalo i nie wrzucalo za czesto biegow bylo ok. Jak auto zgaslo i zapalio to sie troche poprawialo. Ponoc jakas pompa.
            Ja mam 121tys i biegi wchodza jak po zakupie auta.
            nowy cSIMC od Aliego
            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

            półosie seryjne przebieg 273 tyś

            Komentarz

            • Iron
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 281

              #7
              Ja miałem coś takiego w samochodzie mojej żony. Zaczęło się jak miała skodzina gdzie 75kkm. Za pierwszym razem wręcz stanąłem i zacząłem już szukać tel do assistanca jak przypadkowo zahaczyłem nogą o pedał sprzęgła i wyskoczył do góry. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Zdarzyło się to jeszcze z kilka razy jak pojechałem do serwisu i zrobili odpowietrzenie pompy od sprzęgła. Teraz szkodnik ma już podnad 120kkm i nie ma problemów.


              Oczekuje:
              Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

              Obecnie:
              Citigo Style ASG
              Kymco Downtown 300i ABS

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                Marcinisko, Pozostawanie pedalu sprzęgła miałem kilka dni temu po wymianie osi w czasie odpowietrzania hamulców.Po kilkukrotnym naciśnięciu pedału i przytrzymaniu,gdy druga osoba odkręcała odpowietrznik-pedał dochodził do podłogi i tak zostawał.Trzeba go było ręcznie podnieść.Po odpowietrzeniu układu wszystko jest ok.Z objawów u Ciebie wynika,że istnieje nieszczelność w układzie hydraulicznym i pedał opada poniżej dopuszczalnej granicy.Sprawdź,czy w zbiorniczku jest odpowiednia ilość płynu,jeśli nie ma szukaj nieszczelności.Być może płyn stracił swoje właściwości,gdyż jest produkt wysoce higroskopijny i po dwóch-trzech latach należy go wymienić.
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • Iron
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 281

                  #9
                  JanuszSz czytam i piszesz najpierw o pedale sprzęgła a potem o hamulcowym. Czy przy odpowietrzaniu układu hamulcowego blokuje się pedał sprzęgła :?: :roll:


                  Oczekuje:
                  Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                  Obecnie:
                  Citigo Style ASG
                  Kymco Downtown 300i ABS

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Iron, Przy okazji przeprowadziłem wymianę płynu,więc trzeba było wszystko odpowietrzyć.Sorki za mało precyzyjną wypowiedź. :szeroki_usmiech
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • Iron
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 281

                      #11
                      Zamieszczone przez JanuszSz
                      Iron, Przy okazji przeprowadziłem wymianę płynu,więc trzeba było wszystko odpowietrzyć.Sorki za mało precyzyjną wypowiedź. :szeroki_usmiech
                      spoko tylko trochę się pogubiłem :szeroki_usmiech


                      Oczekuje:
                      Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                      Obecnie:
                      Citigo Style ASG
                      Kymco Downtown 300i ABS

                      Komentarz

                      • Marcinisko
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 149

                        #12
                        Dzięki Panowie za odzew! Tak prawdę mówiąc to płyn hamulcowy nie był wymieniany pewno ze 100 lat. Ja mam klekota 1.5 roku i nie wymieniałem, a poprzedni właściciel też sie pewno tym nie przejmował . Myślę,że wlaśnie najrozsądnej było by zacząć od wymiany płynu hamulcowego i prawidlowego odpowietrzenia całego układu.

                        Komentarz

                        • Jabar1975
                          RS
                          • 2006
                          • 3331

                          #13
                          Zamieszczone przez Marcinisko
                          W czasie jazdy w średnim korku biegi stopniowo coraz ciężej wchodziły. Doszło wreszcie do sytuacji, w ktorej nie można było wbić żadnego biegu. Lewarek można było przesunąć lewo - prawo. Po próbie ponownego wysprzęglenia zauważono, że pedał sprzęgła pozostał na dole - nie odbił do góry całkowicie. Podniesiono go stopą do góry i wysprzęglono dwa razy. Po tym zabiegu można było normalnie wbić biegi.
                          Co to mogło być? Przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem. Klekot ma 175 000, jest po chipie. Nie zauważyłem wcześniej problemów ze zmianą biegów- no może poza jednym: po długiej jeździe, przy próbie wbicia wstecznego czasami cosik chrobneło :? Teraz to chyba jestem wyczulony, ale chyba ciężej wchodzą.
                          Poradźcie proszę jak ugryźć temat?
                          IMO wysprzeglik sie zchrzanil ( o ile masz dobry stan plynu hamulcowego)
                          w wyjatkowych sytuacjach - gdy stanie sie to na trasie - pomaga reczne wyciagniecie pedala sprzegla i kilkakrotne podpompowanie. W sluzbowej 110tce mialem tak dwa razy - za kazdym razem konczylo sie serwisem i wymiana wysprzeglika. Jesli nie widac wyciekow to polecam jak najszybsze udanie sie do serwisu - malo przyjemna zblokowana skrzynia przy wyprzedzaniu ....
                          nasza droga: www.wpzs.pl

                          Komentarz

                          Pracuję...